Παρουσίαση Φιλοξενία

Πάμε για ορθοπεταλιές: 6 ποδηλατικές διαδρομές στο νησί

Τα δίκυκλα κατεβαίνουν απ’ το πατάρι, στριμώχνονται στο αμάξι κι εμείς ετοιμαζόμαστε κατάλληλα για ατελείωτες βόλτες στους ποδηλατόδρομους της Κύπρου, που αυτή την περίοδο του χρόνου έχουν την τιμητική τους.

Λεμεσός-Αρχαία Αμαθούντα
Ο πάλαι ποτέ υποβαθμισμένος πεζόδρομος, εδώ και μερικά χρόνια απολαμβάνει στιγμές δόξας και γίνεται το ιδανικό μέρος για πρωινές ποδηλατάδες, για μικρούς και μεγάλους, αρχάριους και μη, στις παράλληλες με τον αυτοκινητόδρομο λωρίδες που φτιάχτηκαν αποκλειστικά γι’ αυτό το σκοπό. Η διαδρομή αρχίζει από το παλιό λιμάνι της Λεμεσού και κινείται βορειο-ανατολικά κατά μήκος της ακτής. Περνάει μέσα από την Τουριστική Περιοχή Γερμασόγειας με τα πολλά ξενοδοχεία και καταλήγει στον Αρχαιολογικό Χώρο της Αμαθούντας. Σε μικρή απόσταση κάτω από τον δρόμο βρίσκεται το εκκλησάκι της Αγίας Βαρβάρας – που κάποτε ήταν αγαπημένο μέρος των ντόπιων ψαράδων.

Εθνικό Πάρκο Αθαλάσσας
Νότια της Λευκωσίας και ανατολικά του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Λεμεσού, στο Δασικό Πάρκο της Αθαλάσσας υπάρχει ποδηλατικό μονοπάτι 16 χιλιομέτρων, το οποίο δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Τμήματος Δασών. Είναι μια δημοφιλής περιοχή για τους ντόπιους, οι οποίοι πηγαίνουν εκεί για άσκηση και αναψυχή. Ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος καθόλη τη διαδρομή, γι’ αυτό και είναι κατάλληλος για όλους τους τύπους ποδηλάτων και για όλες τις ηλικίες.

Ακτή του Κυβερνήτη
Η διαδρομή ξεκινά από την Ακτή του Κυβερνήτη, κατευθύνεται παραλιακά και φτάνει μέχρι το Parklane Resort. Στρίβουμε δεξιά και κατευθυνόμαστε προς το χωριό Πύργος. Στην συνέχεια περνούμε από το χωριό Μοναγρούλλιγια να ανηφορίσουμε προς Ασγάτα σε έναν απαιτητικό ανήφορο 2χλμ. Μπαίνουμε δεξιά σε χωματόδρομο και κατευθυνόμαστε νότια προς την Ακτή Κυβερνήτη.

Τουριστική Περιοχή Λάρνακας- Μενεού
Αυτή η διαδρομή των 18 χιλιομέτρων περιοδεύει στην περιοχή της Λάρνακας. Ξεκινώντας από την Τουριστική Περιοχή, κατευθύνεται νότια έως τον κυκλικό κόμβο του Λιμανιού κατά μήκος του ποδηλατόδρομου στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Στη συνέχεια, συνεχίζει ευθεία κατά μήκος της Λεωφόρου Αθηνών (Φοινικούδες), περνά από το Μεσαιωνικό Κάστρο της Λάρνακας και την παραλία Μακένζυ, πριν από την στροφή δυτικά για να εισέλθει στον δρόμο του Αεροδρομίου Λάρνακας, στρίβοντας αριστερά στα φώτα τροχαίας. Η διαδρομή στη συνέχεια περνάει από τον κυκλικό κόμβο του Αεροδρομίου, στρίβοντας δεξιά στο τζαμί Χαλά Σουλτάν Τεκκέ, λίγο μετά το εστιατόριο και τον εκδρομικό χώρο που βρίσκονται στο παρακείμενο δασάκι. Συνεχίζοντας όλο ευθεία η διαδρομή οδηγεί στο χωριό Μενεού. Ως εναλλακτική διαδρομή για να επιμηκυνθεί λίγο η διαδρομή: Πάρτε τον δρόμο από Μενεού προς την ακτή με νοτιο-ανατολική κατεύθυνση, για να εισέλθετε στον κεντρικό παραλιακό δρόμο που περνά δίπλα από το Μεσαιωνικό Πύργο του Κιτίου. Στη συνέχεια στρίψτε δεξιά, με βορειοδυτική κατεύθυνση μέσα από τα χωριά Περβόλια και Κίτι και κατευθυνθείτε πίσω στο Μενεού.

Λευκωσία – Ασίνου
Η διαδρομή αυτή των 83 χιλιομέτρων οδηγεί τους ποδηλάτες από τα προάστια της Λευκωσίας στο Δάσος Αδελφοί και πέρα από την εκκλησία της Παναγίας Φορβίωτισσας (Ασίνου) της Πρώϊμης Βυζαντινής Περιόδου. Η αφετηρία βρίσκεται στη διασταύρωση έξω από την Λακατάμια και κατευθύνεται δυτικά για περίπου μισό χιλιόμετρο, πριν φτάσει στο ποδηλατικό μονοπάτι της στην όχθη του ποταμού Πεδιαίου. Ο ποδηλατόδρομος καταλήγει στην οδό Αγίου Γεωργίου, όπου στρίβει δεξιά και δυτικά για να φτάσει στα φώτα τροχαίας του δρόμου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου. Σχεδόν απέναντι από τα φώτα τροχαίας υπάρχει ένας δρόμος που οδηγεί στα χωριά Άγιοι Τριμιθιάς, Παλαιομέτοχο και Μένοικο. Από το χωριό Μένοικο η διαδρομή ακολουθεί έναν χωματόδρομο, πριν φτάσει στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο λίγο έξω από το χωριό Κάτω Μονή. Απ΄ εκεί φαίνεται το μεταλλείο Μιτσερού στα νοτιοανατολικά και τα βουνά του Τροόδους στα νοτιοδυτικά. Από το χωριό Κάτω Μονή η διαδρομή κατευθύνεται βόρεια από τον δρόμο Περιστερώνας – Πλατανιστάσας, ανηφορίζει για λίγο πριν στρίψει δεξιά προς το χωριό Αγία Μαρίνα. Μετά το χωριό, περνάει μέσα από το χωριό Άγιος Γεώργιος και μετά από τον Εκδρομικό Χώρο Καπούρας και τα χωριά Καννάβια και Σπήλια. Υπάρχει ένας χωματόδρομος στην είσοδο του χωριού Σπήλια -και προς τα δεξιά- που οδηγεί στην Ασίνου. Ο χωματόδρομος κινείται βόρεια μέσα στο δάσος Αδελφοί για 23 χιλιόμετρα και οδηγεί στη Βυζαντινή Εκκλησία της Παναγίας της Ασίνου ή Παναγίας Φορβιώτισσας.

Κυκλική διαδρομή Πόλης Χρυσοχούς
Αυτή η διαδρομή των 23 χιλιομέτρων κατευθύνεται νοτιο-δυτικά από την Πόλη Χρυσοχούς κατά μήκος του δρόμου Πόλης – Πάφου μέχρι να φτάσει σε μια στροφή δεξιά προς το χωριό Ανδρολίκου. Ανεβαίνει σταθερά προς τον Ξεροπόταμο και περνά μέσα από τα χωριά Ανδρολίκου και Φάσλι. Συνεχίζοντας προς την ίδια κατεύθυνση, φτάνει ακόμα μια στροφή προς τα δεξιά σε χωματόδρομο, η οποία οδηγεί κατηφορικά και δυτικά της κορυφογραμμής του Ακάμα μέχρι και το τέλος της χερσονήσου. Μετά από περίπου 4 χιλιόμετρα από χωματόδρομο, υπάρχει ακόμα μια στροφή προς τα δεξιά, η οποία οδηγεί στον Εκδρομικό Χώρο Σμιγιές και στη συνέχεια στο Νέο Χωριό, όπου παίρνει τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο της επιστροφής προς την Πόλη Χρυσοχούς.

Μαχαιράς – Πιτσιλιά
Αυτή η διαδρομή των 25 χιλιομέτρων ανεβαίνει στο Δάσος Μαχαιρά και στην περιοχή της Πιτσιλιάς. Από την Μονή Μαχαιρά η διαδρομή κατευθύνεται δυτικά, περνώντας μέσα από τα μικρά χωριά Λαζανιάς και Γούρι, όπου στρίβει νότια προς τον Φαρμακά. Από το χωριό κινείται βορειοδυτικά, κατηφορίζοντας προς τον κύριο δρόμο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου, με το Φράγμα του Παλαιχωρίου στ΄ αριστερά. Απ΄ εκεί ο δρόμος στρίβει αριστερά για να περάσει από το χωριό Απλίκι, ανεβαίνοντας σταθερά για 5 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει στο Παλαιχώρι.

Περιοδικό “Go”, τεύχος 146.

Subscribe to our Newsletter. Let's stay updated!